
NÁŠ TÝM
V naší práci nás provází porozumění a týmovost.
Podporujeme talent dětí, rozumíme rozdílnosti mezi dětmi. Máme rádi prostředí, kde se cizí jazyky učí jen tak mimochodem. Spojuje nás láska k přírodě a pobytu venku.
- INSPIRACE
- RESPEKT
- SVOBODA
- DŮVĚRA

Mgr. Jana Brixí
ředitelka školy
Představení mé osoby je výzvou, protože nevím, co kdo z vás chce slyšet jako první…Každopádně se již 13. rokem pohybuji ve školství se zaměřením na individuální a alternativní přístupy ke vzdělávání. Za můj největší dosavadní úspěch považuji založení a vedení komunitního centra, mateřské a základní školy. Stejně tak jako mi záleželo na vývojových a vzdělávacích potřebách vlastních dětí, je pro mě přirozené tuto péči a podporu poskytovat ostatním. Ráda svůj volný čas trávím na horách, v přírodě. Ráda čtu, vařím a jím 🙂

Bc. Renata Vendolská
zástupkyně ředitelky školy, asistentka pedagoga ve IV.L
Když jsem kdysi volila své povolání, byla v tom touha pomáhat dětem poznávat svět. Být jim
průvodcem cestou k poznání jejich schopností a rozvoje osobnosti. Nyní však sleduji, že se role
obrací a naopak děti se stávají průvodci. Dávají nám možnost nahlížet do jejich světa, který není
zatížen pohledem „dospěláka“. A já jsem na této společné cestě v Letokruhu ráda.
„Zkušenost je skvělým učitelem.“ Gaius Caecilius Secun Plinius
„Zkušenost je skvělým učitelem.“ Gaius Caecilius Secun Plinius

Šárka Píšalová
asistentka ředitelky školy

Mgr. Veronika Šeniglová
třídní učitelka v I.L, speciální pedagožka
Do týmu Letokruhu vstupuji s otevřeným srdcem a zkušenostmi z oblasti pedagogiky dětí různých věkových kategorií a potřeb. Moje dosavadní různorodá pracovní praxe mi umožnila rozvíjet dovednosti pro efektivní podporu a rozvoj dětí.
Práce v dětském kolektivu mě jednoznačně naplňuje. Ráda nahlížím do světa dětské generace, nechávám se vést jejich nezatíženou myslí, která mě inspiruje k novým a kreativním přístupům. Všechny děti jsou jedinečné a zaslouží si individuální přístup, což je filozofie, kterou se řídím.
„Každé dítě je umělec. Problém je zůstat umělcem, když vyrosteme.“
— Pablo Picasso

Mgr. Dominika Vašíčková
učitelka v I.L, učitelka anglického jazyka v I.L
Věřím, že každé dítě je jedinečnou bytostí, která si zaslouží respekt a pozornost ke svým specifickým potřebám a zájmům. Ve třídě se snažím vytvořit místo, kde se každý může cítit dobře a nebát se dělat chyby, neboť chybami se člověk učí. Je radost vidět, když se děti učí s radostí, protože se pak učí lépe. Důležité je, aby se děti ve škole cítily bezpečně, aby měly odvahu být samy sebou a aby rozvíjely své dovednosti a nadání ve spolupráci s ostatními.

Mgr. et Mgr. Silvie Lattenbergová
třídní učitelka ve II.L, učitelka přírodovědných předmětů na II.stupni
Koncept výuky na ZŠ Letokruh mi dává obrovský smysl. Ať už z hlediska bezpečí, podpory nebo respektu. A již teď jsem ráda, že mohu být součástí tohoto týmu.
Nejvíc mě těší, pokud práce, kterou vykonávám, má smysl a mohu ji svobodně tvořit.
Sport i příroda mě doprovází od malička a myslím si, že jsou důležitou součástí každodenního života. Ráda budu u dětí podporovat mé mnohaleté zkušenosti jak ve sportu, tak v oblasti ochrany přírody.
Mým cílem je vytvořit třídu, do které se děti budou těšit, a mohou se zde projevovat a zdokonalovat.
Příjemná atmosféra v týmu je pro mě velice důležitá.
„Příroda je stále otevřená kniha a jen v ní opravdu stojí za to číst.“

Karolína Navrátilová
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.

Mgr. Iva Kouřilová
učitelka v III.L (4. a 5. ročník)
V alternativní pedagogice se pohybuji poslední 4 roky. A za hlavní prvky považuji respektující a individuální přístup, bezpečné prostředí, učení hrou a práce s chybou. Mými klady jsou klid, trpělivost, empatie a komunikace, které mi napomáhají v individuálním a chápavém přístupu k dětem. Sama jsem měla to štěstí, že jsem zažila školu hrou a moji učitelé jsou mi stálou inspirací.

Mgr. Sylva Hudcová
třídní učitelka, učitelka humanitních předmětů ve III.L (4. a 5. ročník)
Jako malá jsem si přála školu plnou zábavy, přátel, podpory a radosti z učení. Nějakou dobu to trvalo, ale konečně jsem ji našla a jsem moc ráda, že se můžu na takové škole podílet v Letokruhu. Považuji za důležité k dětem přistupovat individuálně a zároveň je učit spolupracovat v kolektivu s druhými. Usiluji o to, abych učivo daných ročníků dokázala sdílet s dětmi hravým a zajímavým způsobem. Snažím se společně s nimi nacházet jejich vnitřní motivaci, nabízet jim podporu a tím pěstovat radost z objevování, učení a tvorby bez ohledu na to, jaký předmět zrovna učím.
„Vzdělávání mysli bez vzdělávání srdce není žádné vzdělávání.“ Aristoteles
„Vzdělávání mysli bez vzdělávání srdce není žádné vzdělávání.“ Aristoteles

Mgr. Kateřina Štolbová
speciální pedagožka, učitelka výtvarné výchovy na II.stupni
Ráda bych se podělila o své nadšení být součástí týmu školy, která respektuje individualitu dětí a vytváří prostředí, kam žáci chodí s radostí, touhou objevovat, podílet se na projektech a učit se navzájem. Mým cílem je podporovat děti v rozvíjení jejich potenciálu, budovat v nich nadšení, důvěru a schopnost vyjadřovat své emoce. Kladu důraz na sdílení pocitů, porozumění rozdílům mezi jednotlivými osobnostmi a rozvíjení schopnosti spolupráce. Jako speciální pedagožka mám pochopení pro žáky s odlišnostmi a touhu pomoci jim v dosažení úspěchu ve vzdělávání. Jako výtvarnici mě velmi těší možnost pomáhat dětem vyjádřit se skrze umění. K žákům přistupuji přátelsky a s respektem a věřím, že tímto přístupem v nich zrcadlím stejné hodnoty. Ráda také přesouvám výuku do přírody, kde sama čerpám energii a hledám inspiraci.

Mgr. Barbora Alexová
učitelka humanitních předmětů na II.stupni
"Jako učitelka humanitních předmětu a zejména dějepisu věřím, že porozumění minulosti pomáhá dětem lépe chápat současnost a zároveň jim pomůže tvořit jejich budoucnost. Pro mě historie a dějepis nejsou jen letopočty a výčty událostí, ale především porozumění kulturám, společenským změnám a myšlenkovým proudům, které formovaly naši civilizaci. Důležité pro mě je poznávání skrze zkušenosti, proto osobně nejraději historii poznávám přímo na místě. Dětem chci historii ukázat z pohledu různých perspektiv pomocí projektů, diskuzí a badatelských činností."

Mgr. Petr Karmazin
třídní učitel ve IV.L, učitel přírodovědných předmětů na II.stupni
Jmenuji se Petr a přestože můj strom života již zaznamenal nárůst pátého letokruhu, jsem otevřen se učit novým věcem. Většinu svého profesního života jsem strávil na gymnáziu, kam jsem nastoupil po promoci na přírodovědecké fakultě MU, poslední léta pak na odborném učilišti, kde jsem učil matematiku, ale i odborné předměty a odborný výcvik u zahradníků.
Ve volném čase rád cestuji, poznávám nové kultury, miluji procházky přírodou, ale slabost mám i pro řízení automobilů. Preferuji cizokrajnou kuchyni, především asijskou a středomořskou.
„Vzdělávání mysli bez vzdělávání srdce není žádné vzdělávání “. Aristotelés

Marcela Mlčáková
třídní učitelka 7.ročníku, učitelka anglického jazyka ve II.L, III.L a na II.stupni
V Letokruhu se setkávám se všemi dětmi v hodinách anglického jazyka nebo ve školní družině. Při práci využívám své dlouholeté zkušenosti ze soukromé výuky dětí všech věkových skupin a taktéž rodičovské praxe. Dětem ráda ukazuji, že vychozené cestičky nás neposouvají vpřed, není nutné bát se nových věcí a že i cesta je cíl.
Moje motto: „Průměrný učitel vypráví. Dobrý učitel vysvětluje. Výborný učitel ukazuje. Nejlepší učitel inspiruje.“ Charles Farrar Browne
Moje motto: „Průměrný učitel vypráví. Dobrý učitel vysvětluje. Výborný učitel ukazuje. Nejlepší učitel inspiruje.“ Charles Farrar Browne

Bc. Dominik Viskot
třídní učitel 8.ročníku, učitel přírodovědných předmětů na II. stupni
Během dlouholetého působení jako vedoucí sportovních táborů a instruktor sportovních kroužků mě vždy bavilo vymýšlet sportovní hry a také pomáhat dětem v překonávání jejich hranic. Počítačům a moderním technologiím se věnuji již od dětských let. Chemické pokusy ve školní laboratoři jsou nejlepší metodou, jak si vyrobit školu v přírodě.
Moje motto: „Motivace je to, díky čemuž začnete. Zvyk je to, díky čemuž v tom budete pokračovat.“
Moje motto: „Motivace je to, díky čemuž začnete. Zvyk je to, díky čemuž v tom budete pokračovat.“

Mgr. Karin Bednářová
učitelka českého jazyka a literatury na II. stupni,
Má životní cesta mě přivedla právě sem, do Letokruhu, kde jsem se opravdu našla. Mým cílem je vést hodiny plné současných knih, aktuálních témat, živé a hravé komunikace. Zkrátka hodiny, které budou reflektovat zejména potřeby žáků. Český jazyk a literatura jsou mou srdeční záležitostí. V hodinách se snažím nejen učit pravidla jazyka, ale zejména přiblížit krásu psaného slova, objevovat s žáky příběhy, které formovaly naši kulturu, a ukázat, jak mohou být knihy klíčem k porozumění světu kolem nás. Baví mě hledat nové způsoby, jak propojit literaturu s každodenním životem, a věřím, že každý text může být živý a inspirativní, pokud mu dáme šanci. Mé speciálně pedagogické vzdělání v oboru logopedie a psychopedie mi nabízí spoustu pohledů a možností, jak přistupovat ke každému žákovi individuálně a vytvářet společný prostor, kde se mohou rozvíjet všichni žáci, s ohledem na jejich specifické potřeby a přání. Ve volném čase si ráda přečtu zajímavou knihu, navštívím divadlo, výstavu, nebo vyrazím na výlet. Mou srdeční záležitostí jsou staří a handicapovaní pejsci, zejména jezevčíci, se kterými s oblibou trávím svůj volný čas.
Řídím se mottem: „Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest, jež pouze ukazují, kam jít, ale samy nejdou.“ J. A. Komenský

Mgr. Hamza Messari, Ph.D
učitel španělského jazyka na II.stupni (rodilý mluvčí)

Mgr. Kateřina Slezáková
asistentka pedagoga v V.L
Během dlouholetého působení v turistickém oddíle jsem se vždy věnovala dětem "na okraji", což mě přivedlo k zájmu o problematiku speciální pedagogiky. Svým zaměřením jsem spíše pozorovatelka. Hledám a analyticky rozebírám oblasti, kterým je potřeba se více věnovat. V Letokruhu působím na více pozicích, můžu tedy blíže poznat širší spektrum žáků a pozitivně působit na klima školy. Při práci se žáky se snažím být flexibilní a reagovat na jejich aktuální rozpoložení, abychom se společně dostali zase o něco blíže k vytyčenému cíli. Přála bych si přispět k tomu, aby naše škola byla přívětivá a všichni se do ní těšili.
"Všechno se stane možným, jakmile to poprvé dokážeš."
"Všechno se stane možným, jakmile to poprvé dokážeš."

Bc. David Klézl
vedoucí vychovatel ve školní družině, učitel tělesné výchovy na I. a II.stupni
Mým hlavním cílem je motivovat žáky k aktivnímu a zdravému způsobu života. Chci, aby si každý našel sport nebo aktivitu, která ho baví, a aby si uvědomil, jak důležitý je pohyb pro celkovou pohodu. Ve výuce se snažím vytvářet přátelskou a podpůrnou atmosféru, kde si každý může zlepšovat své dovednosti, posouvat své limity a hlavně se bavit. Těším se na společné hodiny plné energie a radosti z pohybu!

Eliška Vedralová
vychovatelka ve školní družině
Každý den se snažím vytvářet prostředí, kde se děti cítí bezpečně, podporovaně a kde mohou rozvíjet své schopnosti a dovednosti. Mým cílem je nejen děti zabavit, ale především podpořit jejich kreativitu, samostatnost a týmového ducha.

Pavlína Novotná
technicko-hospodářská pracovnice
Jsem součástí týmu Letokruh, kde se věnuji zajišťování čistoty a pořádku, stejně jako výdeji stravy pro naše žáky. Moje práce je klíčová pro zajištění bezpečného a zdravého prostředí, ve kterém se mohou žáci soustředit na své vzdělávání. Každý den připravuji jídelnu na výdej stravy, kde dbám na to, aby vše probíhalo hladce a podle plánu. Mým cílem je, aby žáci měli přístup k teplému a chutnému jídlu v čistém a příjemném prostředí. Moje práce zahrnuje také úklid školních prostor. Zajišťuji, aby všechny prostory byly každý den čisté, dezinfikované a připravené pro bezpečný pobyt žáků a učitelů. Uvědomuji si, jak důležité je prostředí, ve kterém se děti učí. S radostí se starám o to, aby naše škola byla místem, kde se děti cítí dobře a mohou se plně věnovat svému vzdělávání. Jsem hrdá na to, že můžu přispět ke každodennímu chodu školy a být důležitou součástí týmu, který pečuje o naše žáky a jejich rozvoj.

Mgr. Jana Kleinová
ředitelka školy (na mateřské dovolené)
Velmi ráda jsem součástí učící se školy, školy která poskytuje respekt, možnost vývoje, spolupráci a otevřenost. Ráda se ve svém životě neustále učím a posouvám. Chci dělat věci tak, aby dávaly smysl. Jsem nadšená z přirozené touhy dětí učit se. Ráda jim proto budu poskytovat ty nejlepší podmínky k tomu, aby se mohl plně rozvinout jejich potenciál. Budu vytvářet prostředí, které vede děti k samostatnosti, kreativitě a odvaze zkoušet nové věci. Svobodné prostředí má svá úskalí a proto i pro mě je nutné zohlednit a hlídat přijatelné hranice. Mým záměrem je podporovat podnětné a inspirativní klima umožňující dětem vlastní seberealizaci. Stejné prostředí a přístup chci nabídnout mým učitelům.
Prioritou je, aby se děti ve škole cítily dobře, rodiče prožívali s dětmi jejich život s nadšeních a učitelé měli pro svoji práci motivující, obohacující a podpůrné zázemí. Zároveň je pro mě důležité sladit potřeby dítěte s potřebami rodiny, naslouchat přáním rodičů a snažit se jim dle možností vyjít vstříc.
Naše poslání bude splněno ve chvíli, kdy naši absolventi budou vnímat strávený čas v Letokruhu jako užitečný a v dalším studiu a životě využitelný. Pak můžeme být hrdí na to, že jsme byli součástí jejich cesty za vzděláním.
Mým životním mottem je výrok Alberta Einsteina: „Výchova by měla být taková, aby to, co je nabízeno, bylo přijímáno jako cenný dar, ne jako povinnost.“
Prioritou je, aby se děti ve škole cítily dobře, rodiče prožívali s dětmi jejich život s nadšeních a učitelé měli pro svoji práci motivující, obohacující a podpůrné zázemí. Zároveň je pro mě důležité sladit potřeby dítěte s potřebami rodiny, naslouchat přáním rodičů a snažit se jim dle možností vyjít vstříc.
Naše poslání bude splněno ve chvíli, kdy naši absolventi budou vnímat strávený čas v Letokruhu jako užitečný a v dalším studiu a životě využitelný. Pak můžeme být hrdí na to, že jsme byli součástí jejich cesty za vzděláním.
Mým životním mottem je výrok Alberta Einsteina: „Výchova by měla být taková, aby to, co je nabízeno, bylo přijímáno jako cenný dar, ne jako povinnost.“