Stromy matematiky a češtiny

Letokruží stromy matematiky a češtiny
 
V Letokruhu postupují děti v učivu vlastním tempem. Díky našim stromům se děti (ale i rodiče) dokáží orientovat v tom, kde jsou a co je ještě čeká. Stromy nemají žádné hranice mezi učivem jednotlivých ročníků, ale je v nich zahrnuté učivo za celých 5 let prvního stupně. Stromy rostou v Letokruhu na školní chodbě. Děti si v nich společně s učiteli a rodiči ukazují, co už umí a co jim ještě zbývá si osvojit. Neustále se otvírají nové možnosti, jak s nimi dále pracovat tak, aby byly pořád živé.Letokruží stromy matematiky a češtiny
 
V Letokruhu postupují děti v učivu vlastním tempem. Díky našim stromům se děti (ale i rodiče) dokáží orientovat v tom, kde jsou a co je ještě čeká. Stromy nemají žádné hranice mezi učivem jednotlivých ročníků, ale je v nich zahrnuté učivo za celých 5 let prvního stupně. Stromy rostou v Letokruhu na školní chodbě. Děti si v nich společně s učiteli a rodiči ukazují, co už umí a co jim ještě zbývá si osvojit. Neustále se otvírají nové možnosti, jak s nimi dále pracovat tak, aby byly pořád živé.

Naše stromy matematiky a češtiny rostou na školní chodně a pomáhají dětem se orientovat v tom, kde jsou a co je ještě čeká. Stromy nemají žádné hranice mezi učivem jednotlivých ročníků, ale je v nich zahrnuté učivo za celých 5 let prvního stupně. Děti si v nich společně s učiteli a rodiči ukazují, co už umí a co jim ještě zbývá si osvojit. Neustále se otvírají nové možnosti, jak s nimi dále pracovat tak, aby byly pořád živé.

Cesta větvemi stromů

Fotogalerie: Stromy matematiky a češtiny

JAK STROMY VZNIKLY?
 
Myšlenka vytvořit stromy vznikla na soustředění učitelů v březnu 2016. V situaci, kdy každé dítě postupuje v učivu svým tempem, vznikla potřeba názorně ukázat nejen rodičům, ale i dětem, co už umí z češtiny a matematiky.
 
Práce na stromech probíhala o prázdninách 2016. Sešli se všichni pedagogvé se spoustou vytvořených kartiček, které se třídily, škrtaly, přepisovaly, upravovaly... Nad první verzí stromů následně probíhaly nekonečné průběžné opravy výběru, formulací jednotlivých „větví a listů“. Stále něco chybělo, něco přebývalo, něco bylo nepřesně formulované, chyběly jasné příklady. Až konečně stromy dostaly finální podobu co se obsahu týká.
 
Grafickou podobu dala stromům Jana Reichel. Všichni jsme se těšili na zelené stromy s krásnými listy, takže jsme byli výsledkem dost překvapeni, ale po počátečním šoku máme všichni radost z toho, jak stromy vypadjí. 
 
Před jejich slavnostním pověšením v Letokruhu před dnem otevřených dveří k nim přibyla ještě  poetická věta „cesta větvemi stromů“.

Jak stromy vznikly?

Myšlenka vytvořit stromy vznikla na soustředění učitelů v březnu 2016. V situaci, kdy každé dítě postupuje v učivu svým tempem, vznikla potřeba názorně ukázat nejen rodičům, ale i dětem, co už umí z češtiny a matematiky.
 
Práce na stromech probíhala o prázdninách 2016. Sešli se všichni pedagogvé se spoustou vytvořených kartiček, které se třídily, škrtaly, přepisovaly, upravovaly... Nad první verzí stromů následně probíhaly nekonečné průběžné opravy výběru, formulací jednotlivých „větví a listů“. Stále něco chybělo, něco přebývalo, něco bylo nepřesně formulované, chyběly jasné příklady. Až konečně stromy dostaly finální podobu co se obsahu týká.
 
Grafickou podobu dala stromům Jana Reichel. Všichni jsme se těšili na zelené stromy s krásnými listy, takže jsme byli výsledkem dost překvapeni, ale po počátečním šoku máme všichni radost z toho, jakou podobu stromy dostaly. 
 
Před jejich slavnostním pověšením v Letokruhu před dnem otevřených dveří k nim přibyla ještě  poetická věta „cesta větvemi stromů“.