Naši lidé

Petra Komárková

ředitelka školy

Petra vystudovala Pedagogickou fakultu Jihočeské Univerzity, obor Učitelství pro střední školy a v rámci celoživotního vzdělávání si rozšířila kvalifikaci na učitelství 1. stupně. Na Univerzitě Pardubice vystudovala fakultu Veřejné ekonomiky a státní správy. V Brně vystudovala doktorské studium na Fakultě informatiky na Masarykově Univerzitě. Rok vyučovala na Univerzitě Porto v Portugalsku, strávila pracovně i cestováním více jak rok v USA, několik měsíců pracovala v Německu. Organizační schopnosti si vytříbila např. při koordinování víceletého mezinárodní projektu. Dále se vzdělává, sleduje trendy ve vzdělávání ve škole i mimo ni, zajímá se o alternativní pedagogické přístupy, absolvovala vzdělávání v Montessori pedagogice (od několika hodinových seminářů přes vícedenní vzdělávání až po měsíční AMI kurz). Je jedním ze zakládajících rodičů základní školy Letokruh a od března 2018 je jejím jediným zřizovatelem. Zároveň vybudovala a řídí vlastní soukromou Montessori školu v Brně-Chrlicích. Má 3 děti. Ráda cestuje, snowboarduje, jezdí na silničním kole, čte či studuje, zahradničí a tvoří rukama.

> přečtěte si o Petře více

 

UČITELÉ

Břetislav Brtník

třídní učitel 4. L

Břetislav vystudoval učitelství pro 1. stupeň na Univerzitě Palackého v Olomouci. Své nadšení pro práci s dětmi objevil už před nástupem na střední školu jako táborový vedoucí. Kromě pedagogiky má spoustu dalších zájmů. Od první třídy hrál na klavír a později i na bicí, zpíval ve sboru a objevil i nadšení pro divadlo v dramatickém kroužku. Zajímá se o počítače a vše, co se kolem této oblasti točí. Za zmínku stojí i je jeho velká záliba ve vaření. Zjistil, že když chce, tak si dokáže uvařit, cokoli ho napadne. Proč se nakonec přece jen rozhodl pro dráhu učitele, se ho můžete přijít zeptat do Letokruhu!

> přečtěte si o Břetislavovi více

 

Jan Sobota

třídní učitel 3. L,
hlavní vychovatel ve školní družině

"Moje první zaměstnání  po střední škole byla práce třídního učitele na malotřídní vesnické škole. Bez patřičného vzdělání i praxe jsem učil studentíky třetí a čtvrté třídy. Nevím, jaké vzpomínky na to mají oni, ale já zjistil, že učení na základní škole má tu nádhernou vlastnost, že lidskou mysl a schopnosti nejen kultivuje, ale z gruntu mění, nelítostně a jednou provždy. A v tom je jeho nebezpečí a krása!"

> přečtěte si o Honzovi více

 
 

Petr Okurka

třídní učitel 2. L

Petr vystudoval učitelství pro první stupeň základní školy na univerzitě v Olomouci. V té době ho bavilo zpívání ve studentské schole a dětské letní tábory. Po studiu cestoval za prací a za poznáním do Izraele, kde strávil jeden rok. Když se vrátil, pracoval nějakou dobu jako novinář v regionální redakci novin. Jeho první učitelské místo bylo na základní škole v Jimramově. Potom, a po další novinářské přestávce od školy, byl ředitelem na venkovských málotřídních školách. Zajímá se o možnosti svobodného a smysluplného vyučování a zdravého přístupu k dětem. Užil si dvoutýdenní kurz angličtiny a metodiky v Oxfordu a řadu krátkých kurzů. Například kurz Hejného matematiky, která ho baví, nebo kurz češtiny Hany Mühlhauserové, která ho taky velmi oslovuje.

„Rád cestuji, poznávám nová místa a nové lidi. Mám rád hudbu i ticho, východ i západ Slunce, svěží vzduch i letní teplo, čistou stránku, kterou můžu popsat, i tu popsanou, do které se můžu začíst, divokou krajinu i velkoměsto, děti i babičky nebo dědečky. Jsem rád kdekoli se svojí rodinou, sám u svého piana, nebo jakkoli na zahrádce. Mám rád svobodu a dveře otevřené novým možnostem.“

> přečtěte si o Petrovi více

 

Marie Švecová

třídní učitelka 1. L

Marie vystudovala učitelství 1. stupně ZŠ Pedagogické fakulty MU v Brně. Absolvovala akreditovaný kurz Montessori pedagogiky v Praze, kurz Respektovat a být respektován manželů Kopřivových a další kurzy zahraničních lektorů rozvíjející Montessori dovednosti (Hudba, Psychogeometrie, Psychoaritmetika, Připravené prostředí na 1. stupni ZŠ). Navštívila několik seminářů Nové školy, Original Play Freda Donaldsona a další seberozvojové kurzy (např. Kreslení pravou mozkovou hemisférou, Reflexologie nohy, atd.).

> přečtěte si o Marii více

 

Martina Heyerová

třídní učitelka budoucí sdružené 1. a 2. L

Martina vystudovala obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy na Univerzitě Palackého v Olomouci. Zajímá se, co je nového ve vzdělávání, snaží se neustále rozvíjet a být lepším člověkem. Baví ji angličtina, dívat se na svět z výšky, ráda se hýbe, plave, cvičí jógu, chodí po kopcích i za kulturou, a když prší, otevře okno dokořán, poslouchá déšť a je v posteli s čajem a knížkou.

> přečtěte si o Martině více

 

Monika Blažková

učitelka angličtiny,
lektorka kroužku angličtiny 

Monika vystudovala střední grafickou školu v Praze, pedagogickou fakultu v Brně a po absolvování kurzu metodologie učení jazyků na Brooks Univerzitě v Oxfordu a v Bournemouthu (o několik let později) se věnuje kreativnímu učení jazyků ve všech úrovních jazykového vzdělávání a pro všechny věkové skupiny. Působí také od roku 2009 jako učitelka angličtiny mezinárodní letní školy pro děti ve Velké Británii. 

,,Pokaždé, když se s dětmi společně smějeme, zpíváme, hrajeme si a komunikujeme,  jsem šťastná, že má moje práce smysl.“

Motto: „Přestože si to ani neuvědomujeme, vyplňujeme důležitá místa v životech druhých lidí.“ (Robert Fulghum)

 

ASISTENTI A VYCHOVATELÉ

Dana Dočkalová

asistentka ve výuce,
lektorka individuální výuky na zobcové flétny,
koordinátorka kruhu hudby

„Po celý svůj dosavadní profesní život se zabývám výchovou a vzděláváním dětí a principy  školy Letokruh jsou mi z mnoha důvodů blízké. Naše dvě děti vyrůstaly spolu s vrstevníky ze spřátelených rodin tak, že jsme s nimi trávili mnoho času v přírodě a různorodými tvůrčími aktivitami. Vlastně jsme se pokoušeli realizovat způsob výchovy, který je dnes vlastní vznikajícím lesním školkám. Dcery s námi během dětství a dospívání prošlapaly doslova "kus světa". Bohatství, které tím získaly, nespočívá pouze ve vědomostech, které si při tom o přírodě i navštívených místech osvojily, ale také v zakoušení přátelské pospolitosti a v mnohém tom neviditelném a slovy těžko uchopitelném, co však přesto formuje naše duše.“

Dana se v Letokruhu garantuje Kruh hudby, pořádá pondělní a páteční ranní zpívání  a hudební dýchánky a věnuje i individuální výuce hry na zobcové flétny.

> přečtěte si o Daně více

 

Jana Smejkalová

asistentka ve výuce, vychovatelka ve školní družině

Jana vystudovala Pedagogickou fakultu MU. Velkou inspirací jí byla a je LMŠ Sýkorka, se kterou spolupracovala od jejích začátků. Je lektorkou dětské jógy a má dva syny. Čas s dětmi ráda prožívá v přírodě, čtením knížek a encyklopedií a objevovaním.

"Baví mě dětská bezprostřednost, upřímnost a nespoutanost, legrácky,smích a lumpačení... a jejich schopnost nevědomky nastavovat zrcadlo."

přečtěte si o Janě více

 

Martina Strnadlová

garant 2. stupně a asistentka ve výuce

Martina vystudovala Vyšší odbornou zdravotnickou školu: obor Zdravotnický záchranář a současně bakalářský program na MU – Francouzský jazyk a Výtvarná výchova. Magisterská studia dokončila na Univerzitě Paul-Valéry v Montpellier – obor Sociolingvistika a Didaktika cizích jazyků a kultur, Francouzština jako cizí jazyk. Během studií se věnovala problematice malotřídních škol a předškolní vícejazyčné výchově a vzdělávání u nás a ve Francii. Mluví plynně francouzsky, anglicky, polsky, trochu španělsky a německy.

přečtěte si o Martině více

 

Hana Vlková

vychovatelka ve školní družině

Hanka pracuje s dětmi od svých čtrnácti let, kdy se stala rádkyní skautské družiny. Od té doby ji práce s dětmi provází celý dosavadní život. Na Letokruhu se jí líbí volnost, kterou dává dětem, a to, že si umí hrát i bez technických vymožeností.

 

Jana Šimonová

vychovatelka ve školní družině

Jana vystudovala Pedagogickou fakultu MU, Speciální pedagogiku pro učitele. Zkušenosti s vedením dětského kolektivu získala díky bohaté praxi studia VŠ, organizováním aktivit na dětských táborech, vedením aktivizačních tématicky zaměřených hodin na ZŠ – tvoření dětí s rodiči, organizování venkovních aktivit a společných výletů.

Od mládí aktivně pracovala jako dobrovolník v různých organizacích (Hnutí Duha, Oblastní charita Brno, Hospic Rajhrad, atd.), byla průvodce na táborech s dětmi s postižením, dlouhodobě byla sportovní asistentkou postižené dívce. Volný čas prožívá nejraději s rodinou v přírodě, pečením dobrot nebo ponořená do světa knih.

 

DALŠÍ ZAMĚSTNANCI

Barbora Pelánková

asistentka ředitelky

Slovenská náplavka zpod Malé Fatry. Vystudovala botaniku na Přírodovědecké fakultě MU v Brně, kde pár let bádala v oboru paleoekologie a zároveň pracovala v EkoCentru Brno. Poté se věnovala psaní grantů pro firmy, neziskovky a školy ve firmě Eduprojekt. Nejraději se vyskytuje na horách a pokud už musí být ve městě, tak nejlépe v kavárně, čokoládovně nebo knihkupectví. Má ráda strukturu a svobodu, Beethovena a jazz. Byla na úplném začátku vzniku školy Letokruh. Jako asistentka ředitelky teď dělá všechno pro hladký chod školy.

To break the rules, you must first master them.

 

Marta Gockertová

školnice - výdej obědů, provoz, úklid

Motto: „Když jdeš nahoru, chovej se s respektem a úctou ke všemu co na své cestě potkáš. Protože když půjdeš dolů, všechno budeš potkávat znovu a bude se ti to vracet.“

 

  

KOORDINÁTOŘI KRUHŮ

Přehled jednotlivých kruhů a jejich aktivit najdete zde.
 

Andrea Škrobáková

koordinátorka kruhu fundraisingu

Andrea vystudovala Ekonomicko-správní fakultu Masarykovy univerzity a v současné době pracuje jako projektový manažer. Vedla desítky mezinárodních projektů z různých oblastí – od financí, výroby, zákaznického servisu až po IT a tyto zkušenosti zúročuje i při pomoci Letokruhu. Kromě koordinátorky Kruhu fundraisingu je také členkou Kruhu propagace.

"Vnímám, že je pro školu třeba získat peníze na projekty, které bychom neufinancovali ze školného. Spousta těchto peněz leží v dotačních programech a výzvách a jejich získání není často ničím jiných než pouhou projektovou prací, se kterou mám bohaté zkušenosti. Ve škole jsou rodiče, kteří mají k oblasti blízko, a tak věřím, že společnými silami se nám podaří finanční prostředky pro školu získat a nastavit proces, jak by vše mohlo jednodušeji fungovat i v budoucnu." 

Andrea je instruktorkou jógy a jógy pro děti, ve volném čase jógu předává dál, ráda šije a háčkuje. Má dvě dcery, starší nastoupila do Letokruhu v roce 2016.

 
 

Jana Andrésková

koordinátorka kruhu PR

Jana je z Liberce a do Brna ji zaválo studium ekonomického oboru na Mendlově univerzitě. Zpětně vnímá z dob studia jako nejpřínosnější své zahraniční cesty (USA, Skotsko, Burkina Faso, Belgie, Kanada) a to, že se se na cestách dostala k malování, u kterého už zůstala. Profesně se už přes deset let pohybuje v oblasti tvorby webových stránek a online marketingu. V Letokruhu byla jedním za zakládajících rodičů. Má na svědomí vizuální prvky školy - cedule a cedulky na dveřích, propagační materiály a webové stránky. Aktuálně je v Letokruhu koordinátorkou kruhu PR a členkou školské rady. 

 
 

Martin Šíbl

koordinátor kruhu slavností

Martin vystudoval obor „podnikové hospodářství a management“ na ESF MU v Brně a většinu profesního života strávil na obchodně-manažerských pozicích v telekomunikačních firmách. Kromě lásky k horám, mnoha sportům a jiným koníčkům se našel především ve folklorním tanci a rockové muzice. Nyní se plně věnuje rodině a v rámci Letokruhu je členem školské rady, koordinátorem kruhu slavností a členem kruhů II. stupně, PR a fundraisingu.

 
 

Kateřina Bukovjanová

koordinátorka kruhu II. stupně

Katka vystudovala češtinu a estetiku na Filozofické fakultě MU. Své doktorandské studium literatury přerušila třemi na sebe navazujícími mateřstvími. Na vysoké škole spoluvydávala literární almanach, organizovala studentské konference, autorská čtení i výstavy obrazů. Má zkušenosti s vedením debatního, filmového a čtenářského klubu pro středoškolské studenty. Pracovala jako redaktorka Literárních novin. Občasně píše recenze a kritiky na současnou beletrii. Je celoživotně otevřená novým výzvám a projektům, pro které se ráda zapaluje a věnuje jim svůj čas a energii. Pracovala jako asistentka starostky Milady Blatné na Úřadu městské části Brno-Komín. Je zastupitelkou MČ Brno-Medlánky a bývalou předsedkyní spolku Kaplia (2016-2018). V současné době absolvuje dvouletý učitelský výcvik v rámci projektu Učitel naživo.

 
 

 

Renata Kučerová

koordinátorka kruhu zahrady

Renata pochází od Uherského Hradiště.  Do Brna přišla  v roce 1994 studovat Ekonomicko-správní fakultu Masarykovy univerzity a v Brně už zůstala. V současné době pracuje a učí na Provozně-ekonomické fakultě MENDELU v Brně. Má ráda les, hory, čerstvě napadený sníh a západy slunce.  Aktivně se věnuje orientačnímu běhu, v oddíle SK Brno-Žabovřesky pomáhá s tréninky nejmladších dětí. Vlastní děti má dvě – staršího Tomáše a mladší Terezku, která nastoupila do Letokruhu v roce 2016.
 
„Mám ráda společnou práci, jsem šťastná, když můžu být aktivní součástí dění kolem sebe. V Letokruhu je toto možné  a především letokruží zahrada je pro to ideální příležitost.“
 
Kromě kruhu zahrady je Renata, díky svému pracovnímu zaměření, také členkou kruhu fundraisingu.
 

Dana Dočkalová

koordinátorka kruhu hudby

 
Slovenská náplavka. Studovala na přírodovědecké fakultě. Napsala spoustu grantů, přečetla fůru knih, vypila hektolitry kávy a snědla tuny čokolády. Má ráda strukturu a svobodu, Beethovena a jazz. (Spoluzakládala Letokruh.) Protože má o jeden titul méně než paní ředitelka, je v Letokruhu asistentkou ředitelky a dělá všechno pro hladký chod školy.
 
To break the rules, you must first master them